zondag, mei 29, 2005

Spring lounge

Spring Lounge, top bar, 48 Springstreet, New York NY 10012 USA tel: (212) 965 1774

Eten/Drinken
: 1/9,5
Bediening: Snel(!), correct, open, vriendelijke vakman/vrouw
Sfeer: De Reinders van NY, divers, heeft de X-factor
Prijs: verschrikkelijk goedkoop voor NY!

Beschrijving: Ben je in NY dan mag een avond, en bijvoorkeur meerdere, in deze bar niet ontbreken. Als je het kan plannen, dan lijkt mij vrijdag om een uurtje of vijf de beste keuze. Maar ook een zaterdag of zondagavond is helemaal top. Zorg wel dat je gegeten hebt, want daar doen ze hier niet aan. Een zakje chips of pretzels is het maximale wat ze te bieden hebben.

Wij zijn hier ook niet om te eten. Drinken, dat is de doelstelling. De barkeeper/eigenaar wil onze bestelling (3 stella's) niet aannemen. Wij moeten eerst de andere bieren proeven. Diverse kleine plastic cups met de diverse bieren verschijnen op de bar. Ik heb nog nooit zo'n eerlijke barman meegemaakt. Het authentieke NY bier, Shaeffer, moeten wij volgens hem toch echt proberen. Wat blijkt? Dit is het beste, tevens ook goedkoopste, bier van de tap. 3$ voor een halve liter. Onze keuze voor de komende dagen is gemaakt. Shaeffer rocks.

Wat maakt deze kroeg nou zo leuk? Geen idee... Het is de X-factor denk ik. Het interieur stelt niet voor, veel hout en een aantal plastic haaien. De bar is meer dan 75 oud en is blijkbaar een begrip onder de NY'ers. Je ziet hier dan ook bijna geen touristen. Muziek? Daar moet je zelf voor zorgen. Zorg voor voldoende losse dollars en jij bepaald, door middel van de jukebox, de muziek voor de hele avond. Ik heb meer dan genoeg verhalen over deze kroeg, maar zien is geloven. Adres opschrijven en hup naar NY !

3 opmerkingen:

.... zei

Volgens mij moet je de drank score nog even aanpassen, een 1 staat zo lullig als je genoten hebt van een echt NY biertje van de tap.

Rene zei

Eh... Op mijn scherm krijgt het eten een 1, en het drinken een 9,5.

Rene zei

Nu op www.eetclub.com