donderdag, juni 30, 2005

Thai en Co

Thai en Co, Thais restaurant, Haarlemmerstraat 54, Amsterdam.

Eten/Drinken: 8/8
Bediening: Vriendelijk, gezellig, behulpzaam. In English please, je parle francais.
Sfeer: Sober maar knus, niet echt thais
Prijs: Geen idee, was op uitnodiging.

Beschrijving: Poeh, waar moet ik dit eens mee gaan vergelijken om een oordeel te kunnen vellen.. Net als de griekse, heeft de thaise keuken nog veel geheimen voor mij. Ondanks dat ik wel een fan ben van de Thais keuken, heb ik niet voldoende referenties om de kwaliteit te beoordelen. Ik zal moeten afgaan op mijn eigen smaak.

Dat is makkelijk; Het was heerlijk. Diverse kleine gerechtjes vooraf, van loempia-achtige snacks tot kruidige drumsticks en van viskoekjes tot gefrituurde Mie. Als hoofdggerecht kies ik, op advies van de bediening, voor nr. 72. Wat ik eruit begrijp is het iets met rundvlees. Maar wacht, waarom staan er 3 rode pepertjes voor dit nummer? Pittig is lekker maar het moet niet te gek worden. Op mijn verzoek zal de kok hier rekening mee proberen te houden. Dikke vette pech, bij de derde hap komt de stoom uit mijn oren. Wat is dit pittig! Maar eigenlijk is dit wel heel lekker, diverse onbekende smaken strelen mijn tong. Volgens mij is dit een goede Thai.

Mocht je jarig zijn, vraag dan even of ze een thais verjaardagsliedje voor je willen zingen. Het resultaat is boven alle verwachtingen. Leuke tent.

Geen opmerkingen: