maandag, april 04, 2005

Gent aan de Schinkel ( A'dam )

Gent aan de Schinkel, Eetcafé, Theophile de Bockstraat 1, West, Amsterdam.

Eten/Drinken: 6/9
Bediening: 8
Sfeer: 7, en een dikke 9 bij mooi weer
Prijs: 7,5

Beschrijving: Als mensen mij uitnodigen bij een zogenaamde leuke tent in Amsterdam , dan springt het woord Hip meteen in mijn nek. Ik ben namelijk niet zo hip en heb het daarom waarschijnlijk ook niet zo op ditto tenten. Maar goed, Gent aan de Schinkel it is.

Bij aankomst bekruipt mij een gemoedelijk gevoel, dit is niet hip, dit is gezellig met een grote G. De mazzel is het geweldige weer waardoor wij om 21:00 nog lekker buiten zitten te bieren. Welliswaar onder een heater maar toch. Het kanaal aan de overkant van de straat (de schinkel?) geeft een heerlijk uitzicht.

Zonder te reserveren bleek het op vrijdag toch mogelijk om, na een kwartiertje wachten, toch nog een hapje te eten. Hier gaat het dus mis. Toch hip... Beperkte kaart, 4 voor- en 4 hoofdgerechten. Niets mis mee voor een eetcafé, echter in mijn mening moet de kaart voor een gelegenheid als dit toegankelijk zijn. Hiermee bedoel ik dat er altijd een gerecht op moet staan wat 75% van de bezoekers lust, bv. saté, tournedos, lasagne, maaltijdsalade etc. Mijn keuze uit de divese liflafjes is gevallen op de roggevleugeltjes met wasabirijst. Zo geweldig, dat de smaak mij niet eens meer bij staat, echter de overvloed aan groen en het gebrek aan de rest des te beter.

Nee, als ik naar deze tent terug ga, dan heeft deze jongen gegeten. Echter, voor een goede borrel, ga ik hier met veel plezier terug. Top borrelkroeg, en zeker bij mooi weer!

1 opmerking:

Anoniem zei

Nu op www.eetclub.com