woensdag, april 06, 2005

Wè? Drie keer kauwen?

Drieka de Kouwe, Eetkamer, Kruisstraat 38, Rosmalen.

Eten/Drinken: 8 /8
Bediening: 8
Sfeer: 7
Prijs: 7

Beschrijving: Dit is nu echt een tent die je normaal niet gevonden krijgt. De eetkamer van Drieka de Kouwe is een, volgens eigen zeggen, lokaal specialiteiten restaurant. Voor mensen met een navigatiesysteem in de auto, gebruik als plaats Rosmalen, voor mensen met een kaart en een gezond paar ogen, volg als plaats Kruisstraat (tevens ook de straat).

Het pand ziet er leuk uit, past precies in mijn beeld van een oude dorpskroeg. Bij binnenkomst overvalt je de brabantse gezelligheid en de gemoedelijke aankleding. Ik zal niet alles verklappen maar dit is een tentje van, niet zeuren en gewoon naar toe gaan en eten. Ik denk dat de sfeer nog beter was geweest als het wat voller was geweest. Op een woensdag, 4 van de 10 tafeltjes bezet. Op de achtergrond klinkt louter brabantse muziek, die dwingt tot goed luisteren om te verstaan wat ze zingen. De goedlachse dame brengt mij een goed getapt glas bier en de kaart.

Bij het lezen van de kaart moet ik diverse malen lachen. Ik zal een tipje oplichten, "Het hoeft nie alted Poasse te zèn,um dees lam te meuge éte" echter mijn voorgerecht was "Gerukte pòlling hier ùt d`n urste wittering". Het gerecht was orgineel, vers en erg lekker. Als hoofddis was mijn oog was gevallen op de mixed grill (ik kan me de brabantse naam niet meer voor de geest halen). Niet zo speciaal als beide voorgerechten, maar gewoon een goed en eerlijk bord vlees. Met leuke garnituur, als rode kool, rabarber(?) en een aardappel dingetje. Bij dit alles dronken wij een flesje witte huiswijn waar, voor dat geld, niets mis mee is.

Geen minpuntje? Jawel, de porties zijn voor mij TE groot. Maar dit is wel een tent waar ik zeker naar terug ga. Wat ik dan bestel ? Het 7 kleine hapjes menu, mijn gevoel zegt dat de kok hier echt iets leuks van gaat maken. Een zeer aangename lokale verrassing! Houdoe !

Geen opmerkingen: