vrijdag, april 08, 2005

Maxima

Maxima Argentijns Restaurant, Boschstraat 89, Zaltbommel

Eten/Drinken: 8/5
Bediening: 6
Sfeer: 6
Prijs: 9,5

Beschrijving:
Ik vind het altijd een beetje 'eng' om naar een restaurant te gaan waar ik nog nooit eerder ben geweest. Of eigenlijk kun je zeggen dat ik moeite heb om af te gaan op de ervaringen van mensen met wie ik ga eten. Zo ook deze week, toen ik met een vriend in Den Bosch een hap zou gaan doen en we, in verband met de drukte in het verkeer, in Zaltbommel bleven steken. Bij binnenkomst bekroop mij dan ook zo'n gevoel van 'zie je wel'.... Het interieur van dit etablissement is met weinig fantasie vormgegeven en heeft een hoog Van der Valk gehalte. Maargoed daar kwamen we niet voor! Vandaag zijn we behoorlijk uni in onze voedselkeuze; wij gaan allebei voor Spare Ribs vooraf (!), en een 'Bife de Lomo Grande' als hoofdgerecht. Dat 'Grande' kun je behoorlijk letterlijk nemen, want volgens de kaart krijg ik nu een stuk Ossehaas van 325 gram!! Maar niet vóórdat we een heerlijke strip varkensribben hebben verorberd. Met een uitstekende marinade kan ik wel zeggen. Zoet, stroperig en licht pittig. Deze ribben komen nog het meest in de buurt van de beroemde ribben van restaurant Gauchos. En geloof me, ik heb al heel wat Spare Rib ervaring. Tijdens het eten komt de serveerster echt te weinig haar gezicht laten zien. "Hallo, we hebben niet alleen honger, ook dorst!" denk ik meerdere malen.
Maargoed, bij het serveren van het hoofdgerecht krijgen we dan eindelijk de kans om ons tweede (en tevens laatste) biertje te bestellen... Goeiendag zeg wat een biefstuk! En echt super mals en goed gegrilld vlees! Er zitten nog salade en frietjes bij, maar daar kom ik vandaag nauwelijks aan toe vanwege de grootte van dit stuk vlees! En voor een prijs?? Ik kan je zeggen dat je bij het gemiddelde restaurant voor een biefstuk die half zo groot is nog meer betaalt! HE-LE-MAAL top dus.... Het nagerecht bestond voor ons beiden uit zgn. Canelloni ijs, wat niets meer was dan een in een flensje opgerolde staaf ijs met amaretto en aardbeien saus. Maar Lékker met een hoofdletter. Helaas, PSV moest voetballen dus we hadden geen tijd meer voor een kop zuid amerikaanse koffie.
Samenvattend; Ik moest mijn vooroordeel wel een beetje bijstellen. Dit is geen zaak om naartoe te gaan voor de geweldige sfeer of de bediening op Michelin niveau, maar voor een TOP stuk vlees voor een TOP prijs zéker een rit naar Zaltbommel waard!

1 opmerking:

Anoniem zei

Helemaal waar, heb zondag even de proef op de som genomen. Kaas van de grill vooraf en de ossehaas mucho grande als hoofd. Is idd een goed stuk vlees, zowel qua smaak en bereiding, maar ook zeker qua formaat(!). Bediening was attent en snel, een man, gedroeg zich als de eigenaar. Wederom een tentje om niet te vergeten.