dinsdag, september 23, 2008

Hoe maak ik: Sirloin Pie? (deel 4)

Goed, de puree is klaar. De oven staat aan. Tijd om de stoof te gaan afmaken. *plop*. Inderdaad we openen nog een fles Malle en wat room. Beide gaan volledig in de stoof. Nu nog even doorkoken. Straks gaan we het vocht flink inkoken tot een heerlijke dikke saus. Zonder een extra hand is dit wat moeilijk te fotograferen :). Maar ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel. Stoof van het vuur, alles door een zeef, vocht in een ruime en lage pan (kookt het sneller in) en maar wachten en goed roeren tot dit een krachtige saus is geworden. Natuurlijk regelmatig proeven of er nog iets mist. Vergis je niet, de smaakt wordt behoorlijk sterker aan het einde van het inkoken.

Halverwege moet het er ongeveer zo uit zien. Ik ga me nu even druk maken over de saus. Nu ik er aan denk, het bladerdeeg voor het afdekken van de pie mag wel uit de diepvries.

Geen opmerkingen: